perjantai 3. tammikuuta 2014

"Hevoskysely"


Löysin tämän "kyselyn" yhdestä blogista, ja päätin itsekkin toteuttaa sen, koska postausideat aika nollissa tällä hetkellä... Laitan tähän aina kuvan ja pienen kuvauksen hevosesta/ponista.

Ensimmäinen hevonen/poni jolla ratsastin?
t. Marttilan Rosmarie "Roosa"
Roosa oli ensimmäinen poni jolla ratsastin "kunnolla" talutuksessa. Olin silloin ehkä 3v.

Ensimmäinen hevonen jolta putosin?
r. Onni-Oliver "Oliver"
Menin Oliverilla ensimmäisellä tunnilla Hyyppärässä, ja päädyin silloin laukatessani maistamaan hiekkaa... Oliver on opettanut minulle todella paljon.

Ensimmäinen hevonen jolla ylitin esteen? 
r. Onni-Oscar "Oscar"
"Hyppäsin" Oscarilla ensimmäistä kertaa- tosin "este" oli silloin n. 10cm irti maasta oleva puomi... :D

Hevonen jota ikävöin eniten?
r. "Kaapo"
Ikävöin tällä hetkellä montaakin hevosta, Kaapon lisäksi myös Mikkoa, Moomia ja Nappia. Kaapo oli ensimmäinen leirihoitsuni, enkä tiedä missä se asuu nykyisin.

 "Hulluin" hevonen jolla olen mennyt?
En luokittele mitään hevosta hulluksi....

Kiltein hevonen jolla olen ratsastanut?
r. Neapolitano Desirée "Nappi"
Nappi on yksi kilteimmistä kenellä olen rtsastanut, laitoin sen tähän, koska kun menin sillä ensimmäistä kertaa, minusta tuntui, että se oli oikeasti luotettava. Toki monet muutkin hevoset ovat tuntuneet siltä, mutta Nappi eniten. 

Hirvein hevonen jolla olen ratsastanut?  
Ei ole hirveitä hevosia ;)

Hevonen jonka selkään haluaisin vielä päästä?
r. Mikko-Poika "Mikko"
Haluaisin vielä päästä Mikon selkään, koska se oli ensimmäinen "reippaampi" hevonen jolla koskaan ratsastin. Tiedän, että mahdollisuutta Mikon selkään pääsystä ei enää ole... 

Ensimmäinen lempiponi?
r. Onni-Oliver "Oliver"
Ensimmäinen lempiponini oli Oliver, johtui varmaan ihan siitä, että menin sillä alussa niin paljon.

 Hevonen/ poni jonka kanssa olen kehittynyt eniten?
r. Paxton "Paxu"
Kehityin Paxun kanssa ylivoimaisesti eniten. Putosin varmaan 100 kertaa, mutta nousin aina takaisin satulaan.

 Hevonen jolla en ole mennyt mutta haluaisin mennä? 
t. Gloxie "Gloxie"
Viime leirillä minun olisi pitänyt mennä Gloxiella, mutta sen selässä oli joku jumi, ja jouduin vaihtamaan hevosta....

Uusin hevostuttavuus?
t. Gräfin "Kerttu"
Kerttu on tavallaan uusin hevostuttavuus, sillä ratsastin tällä tammalla ensimmäistä kertaa viime syksynä.

Hevonen jolla olen hypännyt isoimman esteeni?
t. Petiina "Peppi"
Hyppäsin Pepillä isoimman esteeni kesällä 2012. Este oli n. 85cm. 

  Hevonen jolta olen tippunut pahiten?  
r. Bilou "Bilou"
Ylivoimaisesti pahin putoamiseni tapahtui viime kesänä estetunnilla. Tarkemman selostuksen tapahtumista voit lukea tästä. 

Yritteliäinen hevonen jolla olen ratsastanut? 
t. Jokimäen Moona "Moona"
Aina kun menin Moonalla, se yritti kaikkensa, vaikka ei osannutkaan kunnolla laukata.

Hauskin hevonen/poni jolla olen mennyt? 
t. Daffodil "Tupsu"
Tähän kohtaan oli hankala keksiä hevosta, koska en osaa oikein "luokitella" hauskaa hevosta. Päädyin kuitenkin Tupsuun, koska vaikka olen mennyt sillä vain 3 kertaa, olen jokaisen kerran jälkeen nauranut. Viimeeksi Tupsu alussa pelkäsi kulmaa, ja lopussa pisti ihan ranttaliksi. Viime tammikuussa myös putosin tämän tamman selästä...


Hevonen jolla on ihanimmat askeleet? 
r. Logårds Trollet "Trolle"
Viime talvena en olisi uskonut, että sanon joskus Trollen liikkeiden olevan ihanat. Silloin nimittäin "inhosin" Trollea, koska en osannut ratsastaa sitä. Nykyisin kuitenkin Trolle on lempparini.


Suurin hevonen jolla olen ratsastanut? 
r. Lotoss "Lotos"
Lotos on ylivoimaisesti isoin hevonen jolla olen ratsastanut, säkäkorkeutta sillä on n. 180cm.


Itsepäisin hevonen/poni jolla olen ratsastanut? 
r. Rubik "Robi" 
Robin kanssa koin viime kesänä unohtumattomia hetkiä - juuri sen takia, että Robin itsepäisyys oli huipussaan. Jostain syystä kuitenkin rakastuin tähän hevoseen, ja kun keskityin, se palkitsi minut onnistumisella.

Hevonen jonka haluaisin omaksi? 
r. Frisio "Frisio"
Haluaisin omaksi Frision, koska se on opettanut minulle kahden leirin aikana niin paljon. Se on myös kaikin puolin unelmahevoseni, luotettava ja kiltti, joka ei kuitenkaan anna mitään ilmaiseksi.

  Elämäni tärkein hevonen?
r. Paxton "Paxton"
Paxtonin tärkeyttä en voi sanoin kuvailla. Se opetti minulle enemmän kuin kukaan hevonen on koskaan opettanut. Rakastan sitä enemmin kuin mitään :)

**************************************'

Tämä postaus oli nyt tällainen, kommentteja saa antaa. Tykkäsittekö?

6 kommenttia: