lauantai 19. tammikuuta 2013

Ratsastamassa, pakkasta -28

Mooii!!!

Tänään, 19.1, oli aamulla -30astetta pakkasta! Äitini yritti kieltää minua menemästä tallille, mutta en kuunnellut, vaan pyysin tätiäni viemään minut ja siskoni tallille. Olimme tallilla n. 10.30. Huomasin, että minä ja siskoni olimme ainoat "meidän tuntilaiset", mutta tunnille tuli kaksi ratsastajaa muista ryhmistä. Juttelin hetken ratsastuksenopemme kanssa, ja se kysyi "Haluatteko te oikeesti ratsastaa!?!?!". Vastasin vaan, "TIiän et oon hullu, oon aina ollu!!" Hain Trollen riimun ja narun, ja otin harjakorin. Harjasin Trollen, ja se oli suht kiltisti. Sitten hain suitset ja laitoin ne Trollelle. Se olikin pienoinen ongelma, sillä Trolle oli taas kirahvituulella. Sain kuitenkin suitset päähän. Sitten menimme maneesiin.

Opemme tuli punttaamaan minut selkään, ja sitten sai mennä uralle kävelemään. Trolle pukitti melkein heti alkukäynneissä, mutta en edes meinannut tippua. Trolle meni tooosi reippaasti. Kun alettiin ravaamaan, en meinannut alussa pysyä selässä... Totuin raviin kumminkin, ja sitten olikin jo helppoa. Opemme laittoi kolme tötsää, joita sai pujotella käynnissä ja ravissa. Saimme mennä melko vapaasti. Hetken kuluttua opemme sanoi, että saa alkaa laukkaamaan. Minä tietysti nostin laukkaa, ja Trolle nosti toosi hienosti!!!!!! Saatiin mennä molempiin suuntiin, toisessa päässä vasempaan kierrokseen, ja toisessa oikeaan. Minä menin molempiin. Ensin nostin ravista, sitten käynnistä, ja lopulta pysähdyksestäkin onnistui!!!! Saatiin mennä koko tunti vapaasti. Sitten alas selästä, ja tallille. Laitoin Trollen karsinaan, otin suitset pois ja harjasin sen. Sitten juttelin tallissa opemme, ja parin kaverini kanssa. N. 20 yli isäni tuli hakemaan meitä. 


Kahden aikaan lähdin tätini kanssa agilitykisoihin. Otin siellä n. 1000 kuvaa, mutta laitan tähän onnistuneimmat!!


Ai niin, ja huomenna olen ollut viikon yhdessä poikakaverini kanssa ♥♥


♥:llä, Vilma














Ei kommentteja:

Lähetä kommentti