lauantai 5. tammikuuta 2013

O M G..... ; D

Moiks!

Tässä pari päivää sitten sain viestin yhdeltä kaveriltani, jolla on oma hevonen. Olen joskus sillä käynyt ratsastamassa. Edellisen kerran juttelin Sarkun (laitoin lempinimen ;D) kanssa joskus viime vuoden alussa.... :o Viestissä luki suurinpiirtein näin; 

"Moi! Onko tää vielä Vilman numero? 
Haluisitko joku päivä tulla mun kaa ratsastamaan Tupsulla?"

Tässä vaiheessa olin että WHAT??? Onks se tosissaan?? Vastasin tietenkin että haluan. Menen sinne sitten ensi torstaina, kirjoittelen siitä sitten.  


Lauantaina oli sitten taas tunti. Perjantai-iltana  sain siis Mimosalta tietää että menisin Trollella. No, eka ajatus oli että "No jaa, onhan siitä jo hetki kun sillä menin". Noh, aamulla olimme tallilla vähän yli kymmenen. Otin Trollen harjakorin ja menin harjaamaan sitä. Laitoin poitsun kiinni, ja se olikin ihan kunnolla kunnes piti putsata kaviot... Siinä hösselissä Trolle onnistui potkaisemaan minua käteen, mutta sain lopulta kaviot putsattua. SItten hain satulan ja suitset. Heitin satulan selkään, ja (ihme kyllä) Trolle oli kiltisti kun kiristin vyötä! Suitset olikin sitten pieni ongelma. Trolle alkoi leikkiä kirahvia, mutta kyllähän ne kuolaimet meni sinne suuhun lopulta. Sitten, kun kaikki olivat valmiita, lähdimme maneesiin.

Maneesissa kiristin vyön, ja nousin selkään. Jalustimet oli suunilleen oikeissa rei'issä, joten pääsin melko nopeasti uralle. Trolle meni kiltisti alkukäynneissä. Teimme tunnilla siirtymisiä. Alussa menimme tietenkin käyntiä ja ravia. Sitten jakauduimme kahdelle pääty-ympyrälle. Meidän ympyrällä oli Trolle, Ibbe ja Lissu. Nostimme ensin ravista laukkaa, onnistui hyvin. Sitten vaihdoimme suuntaa ympyröillä ja nostimme käynnistä. Onnistui tosi hyvin! Sitten menimme hetken käyntiä, ja sitten aloimme mennä ravia. Meidän piti kääntää lyhyen sivun keskeltä, ja ottaa 2 ravi-käynti siirtymistä. Alussa ei oikein onnistunut, sillä Trolle the Tykinkuula ei "jaksanut" hidastaa... Lopummassa onnistui jo suht hyvin. Sitten ravailtiin vielä hetki, ja siirryttiin käyntiin. Trolle ei jatkanut, joten vein sen boksiinsa. Otin varusteet pois, ja harjasin sen. Sitten vein varusteet  paikoilleen ja lähdin kotiin. 


Myöhemmin käytiin elokuvissa katsomassa Ella ja Kaverit. Mun mielestä se oli ihan hyvä!

Loppuun vielä kuvia tallilta!

Leevi

Leevi

Trolle ja minä

Trolle; Mennään jo!
Minä; Ei vielä!

Nakkis ♥

Trolle ja minä
(En ymmärrä miks mun ilmeet on aina tollasii...)

Ravia...

Jotain...


♥:llä, Vilma


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti