maanantai 8. syyskuuta 2014

Vaikeuksien kautta hyvään lopputulokseen

Lauantaina 6.9 oli tuolla tallilla Nouse ratsaille- päivä, ja minulla oli tunti. Tunnille mulle oli merkitty Kerttu. Kävin ensin viemässä tavarat maneesille, ja sitten vaan harjailemaan tytsyä. Kerttu ei onneksi ollut kamalan likainen, mutta muutama kunnon mutaläiskä löytyi, ja niitä sai sitten oikein kunnolla hangata, että sai ponskin "edustuskelpoiseksi". Sitten vaan kamat päälle, ja kentälle!

Aloitimme tunnin aikalailla itsenäisellä alkuverkalla, jonka jälkeen aloimme tekemään kolmikaarista. Kerttu tuntu heti alussa suht hyvältä, ja se kuunteli suht hyvin pidätteitä. Joitain pieniä pätkiä ravissa tuli, jolloin ei olisi Kerttua yhtään huvittanut kuunnella, mutta sitten vaan siirsin käyntiin, ja uusi yritys.



Kun sitten alettiin ottamaan laukkoja kaarelle, alkoivat ne ongelmat. Mun isoin ongelmahan on se, että oon kamalan vino. Se, ja Kertun herkkyys kaarilla ei oo maailman paras yhdistelmä... Laukat kyllä nousi, mutta vähintäänkin joka toisella kerralla nousi väärä laukka. Saatiin kuitenkin muutama pätkä, joihin olin tosi tyytyväinen, ja sitten vaan itsenäisesti loppuverkkaa tekemään. 


Mun tavotteena oli saada Kerttu kulkemaan rentona, ja tein loppuverkassa paljon ympyröitä. Kerttu rupeskin tuntumaan ihan super hyvältä, ja kun se hyvä pätkä oli onnistunut, niin sitten vaan vapaat ohjat ja käyntiin. 






Tuntiin olin tosi tyytyväinen, paras tunti Kerdellä tähän mennessä. Ja se, mistä olin kaikista eniten yllättynyt, oli se, että Kerttu ei koko tunnin aikana nostellut päätään juuri ollenkaan! :) Ehkä me ruvetaan Kertun kanssakin kehittymään :) <3








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti